931 804 839

summae@fundaciosummae.cat

Xerrada sobre les Noves Tecnologies a càrrec de la Maisa Campos, mestra, psicòloga i psicoterapeuta. Dia 6 de maig de 18:30 a 20:30 al Centre Cívic de Can Castelló

Xerrada sobre les Noves Tecnologies a càrrec de la  Maisa Campos, mestra, psicòloga i psicoterapeuta. Dia 6 de maig de 18:30 a 20:30 al Centre Cívic de Can Castelló

Xerrada sobre les TIC

A càrrec de la mestra, psicòloga i psicoterapeuta Maisa Campos

 

Les TIC (Tecnologies de la Informació i de la Comunicació) ja no poden considerar-se Noves Tecnologies. Ja fa alguns anys que són a la nostra societat per quedar-se i cal atendre la seva complexitat en elles mateixes i conjugar-la amb els canvis socials i familiars amb què ens anem trobant.

            Pensem que des de la psicologia i el coneixement de l’evolució mental i emocional de l’infant, hi tenim molt a dir: com és la relació dels nostres infants i adolescents amb les pantalles?; què necessiten d’elles per desenvolupar-se?; quan es fa un abús d’aquestes?; quins elements nocius i adictius cal conèixer?... Aquesta és una xerrada per endinsar-nos en el món de la infància i l’adolescència amb TIC.

  1. Introducció: Tot i que encara no hi ha estudis per conèixer exactament l’abast de tot el desplegaments que ofereixen, podem intentar analitzar les conseqüències i l’afectació en el món infantoadolescent.
  2. Ús (en les teràpies i el diagnòstic, en l’àrea lúdica, en l’àrea social) i abús (addiccions, hipersexualitzacions i pornografia on-line, apostes on-line, visualitzacions de sèries, discapacitat intel·lectual).
  3. Què necessita un infant per créixer?: vincle presencial, desenvolupament del joc simbòlic, tolerància a la frustració,...
  4. Elements que fa les TIC adictives: es generen hàbits de consum, facilitat en el seu ús, satisfacció de desitjos sense haver fet ni tan sols la demanda i a través de l’estudi de les nostres dades.
  5. Advertències dels experts: nova legislació, cal informar dels algoritmes que hi ha al darrera de tot l’entramat de la xarxa.
  6. Recomanacions: cada edat té les seves necessitats i els adults responsable hem de saber mesurar l’ús de les TIC.